Irkutsk-Bajkalsk ( Bajkalsko jezero)- Ulan Ude (459km)
Na nekoliko kilometara od grad Irkutska u pravcu Bajkalskog jezera smo prespavali.

11.08
Već od Irkutska počinje da se nazire uticaj Budizma i Mongolske kulture. Na mnogim drvećima smo gledali, u raznim bojama tkaninu (vrpce, komade odjeće) zavezane na granama.


U kasnijem razgovoru sa ljudima došli smo do saznanja da su to za njih magična mjesta i sveto drveće.
Od Irkutska do Bajkalskog jezera tačnije do mjesta Baykalsk (140km), morali smo preći preko jedne planine. Put asfaltni, odličan kao PG-NK.
Oko 10h stižemo u Varošicu Bajkalsk na samome jezeru.

Na nekoliko kilometara od nje pošto su cijelom dužinom jezera ljetovališta, svraćemo u prvo.
Isto se zove Bajkal.





Bajkalsko jezero.




Najveći rezervoar pitke vode na svijetu. Najdublje jezero na svijetu. Jedino jezero u kojem žive Foke. Jezero prepuno ribom. Jezero tako kristalne i čiste vode kakvu nikada do sad nisam vidio.
Ostajemo na jezeru i u odmaralištu naredna 2 h.
Oko 13.00 krećemo ka Ulan–Ude ( kakvo magično ime za grad

).
Na putu uz jezero ( vozi se cijelo vrijeme oko jezera) smo primjetili žene pod suncobranima kako prodaju nešto a pored njih šporet (ručna naprava) od metalne bačve (dimi).


Dezi reče ajmo na klasove i složišh se odmah ( gladni smo već bili, podne je). Kad ono.
Omulj.
Najljepša suva riba koju sam pojeo u životu. Za 2€ kupili smo po dvije, sigurno je bilo pola kg.
Te divne žene koje su prodavale i tako se glasno i prijateljski smješile, su u stvari imale mini sušaru na licu mjesta. Šporet je imao ulaganje za drva a iznad komoru punu dima u kojoj su na štapićima sušile svježu ribu,skroz isto kao kod kazana za rakiju samo nije unutra trop već dim i riba i na vrhu mali dimnjak.
Uz jezero vodi put sa koga cijelo vrijeme puca pogled na Bajkalsko.
U ovom dijelu puta ima i makadamskih dionica.

Ulan Ude (400.000)
Stižemo u 17:00
Osnovali su ga Ruski Kozaci 1666 god.






U gradu živi dosta ako ne 50% ljudi Mongolskog porijekla. Ovo je jedan od najopuštenijih gradova u kojem smo bili. Ljudi su tako veseli I nasmijani, da je to tako pozitivno uticalo na nas dvojicu. Ovdje je omladina obučena moderno, dobru muziku slušaju čak je I na samom trgu na razglasu pičio Pop 80 (Eneglezi).




Uticaj Budizma i Ruske kulture je ovdje stvorio jednu pozitivnu simbiozu života, iz koje mi se nije išlo. Ne umijem da opišem bez da je u vazduhu, ljudima, gradu bila pozitiva .
Smještamo se van grada i 21:00 spavanje

Ovdje smo
12.08
Ulan Ude-Čita (579km)


Budimo se u 6:00, kuvamo kafu i odmah krećemo
Na kon nekoliko kilometara put nas vodi na brdo odakle se vidi cijela dolina i sliv rijeke Uda.




Pogled je nevjerovatan. Tu na samom brdu opet Budizam, sloboda i osmjeh.









Dan je bio kišovit, još dok smo napuštali grad Ulan Ude počela je kiša koja je samo nastavila da pada tokom cijelog dana. A naš šator je sve izdržao (kako da ne budeš ponosan na kuću koja te čuva).

Usput smo sreli i troje holanđana na motoru( dva muškarca i jedna žena). Oni svake godine idu i samo idu sve dalje i dalje. Ovo je 7 godina za redom da voze i sad su odlučili do Mongolije i Vladivostoka da stignu.
Slučajan susret sa holanđanima kod mene je probudio ideju.
Rađa se misao i sve veća želja kako koji dan prolazi. Hoću da vozim motor, hoću da sve ovo vidim drugačije. U jednom momentu Deziju govorim, “ moje sledeće putovanje će biti na motoru”. Međutim, nakon povratka, kupovine motora, pređenih 10.000km na mome KLE-u, ja više ne želim nikada da putujem kolima ( ali moram poneki put, što kraće može).
Čita ( 300.000), osnovan 1653 god
Stižemo oko 17:00
U nedelju: grad Čita, Čita –Birobidžan-Habarvosk (2000km ) najnenaseljeniji dio puta, spasile nas rezerve goriva u gepeku
